Niezbędnik kariery

Jak opisać swoje zalety w CV?

06.02.2023

Autor: Anna Bogusz

Czy wiesz, że dla wielu pracodawców najważniejszym elementem w CV jest informacja o zaletach potencjalnych kandydatów? Co za tym idzie, warto dokładnie zastanowić się, w jaki sposób należy wspomnieć o swoich kluczowych atutach.
Jeśli dobrze zaprezentujesz istotne kompetencje, zwiększysz szansę na otrzymanie wymarzonej posady.

Sprawdź, jakie są oczekiwania pracodawcy

Zanim zaczniesz pisać swoje CV, zapoznaj się dokładnie z wymaganiami potencjalnego pracodawcy. Znajdziesz je w udostępnionej przez niego ofercie pracy. Na portalu Pracuj.pl bardzo często pojawiają się ogłoszenia, w których uwzględnione są konkretne wymagania względem kandydatów. Właśnie na ten element oferty pracy należy zwrócić szczególną uwagę. W swoim CV warto podkreślić umiejętności miękkie i kompetencje twarde, które są dostosowane do stawianych oczekiwań. Dzięki temu rekruter zwraca uwagę na Twoje dokumenty aplikacyjne i pozytywnie oceni Twoją kandydaturę.

Przekonaj pracodawcę, że posiadasz konkretne kompetencje

W CV warto dokładnie opisać swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Należy zrobić to w taki sposób, aby udowodnić pracodawcy, że masz konkretne kompetencje twarde, niezbędne na danym stanowisku. Jak to zrobić w praktyce? Przykładowo, możesz ubiegać się o stanowisko, w którym kluczowa jest dobra znajomość języka angielskiego. W tym przypadku warto wspomnieć o doświadczeniu zawodowym w innych firmach, gdzie miałeś okazję porozumiewać się z klientami po angielsku lub współpracownikami.

Nie zapomnij o umiejętnościach miękkich

Nawet jeśli pracodawca nie zaznaczył w swoim ogłoszeniu, że poszukuje kandydatów z określonymi umiejętnościami miękkimi, nie możesz ich ominąć. Nierzadko są one głównym atutem w oczach rekrutera. Również w tym przypadku warto udowodnić pracodawcy, że masz niezbędne kompetencje, wskazując na dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Pamiętaj, że w CV warto wspomnieć nawet o pracy niezwiązanej z Twoim wykształceniem. Przykładowo, dodatkowa praca w lokalu gastronomicznym lub w call center może być dowodem na to, że masz wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne.

Napisz swoje CV w taki sposób, aby pracodawca zwrócił uwagę na Twoje najważniejsze zalety. Postaraj się uwzględnić w nim umiejętności, które okażą się szczególnie przydatne na danym stanowisku.

Żródło opracowania: pracuj.pl

flagi.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Uczelnia dostępna dla wszystkich, numer POWR 03.0500-00-A050/20

O projekcie

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce oraz o naszej polityce prywatności. 
Czytaj więcej